Hvis du ønsker å bytte ett eller flere mottatte produkt til en ny størrelse eller farge, tar du kontakt med oss og informerer om hva du ønsker å returnere og hva du ønsker å bytte til. Videre vil du få tilgang til en returlapp som du kan benytte deg av. Når vi mottar returen sjekker vi den i henhold til våre krav for retur nevnt i punktene ovenfor. Blir returen godkjent sender vi ut nytt produkt snarest mulig.
Gebyr for uavhentet pakke
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til den næringsdrivende før utløpet av angrefristen, jf. § 21. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen.
Meldingen kan fremsettes ved bruk av utfylt angreskjema eller ved fremsettelse av annen utvetydig erklæring (ref § 20 i angrerettloven).
Dersom du ikke henter ut pakken din innen hentefristen og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Å ikke hente ut pakken er ikke det samme som å benytte seg av angreretten. Dersom vi får en uavhentet pakke i retur uten at du har gitt oss beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten påløper et uavhentetgebyr på 250,- for å dekke frakt, returfrakt og administrasjonskostnader. Det resterende beløpet refunderes gjennom benyttet betalingsmetode.
Reklamasjon
Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangefull eller skadet ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så raskt som mulig etter at feilen og/eller mangelen oppdages. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen. Hvis ikke dette er mulig, sender vi selvfølgelig en ny vare. Skulle en eventuell ny vare vise seg å være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpssummen og eventuelle frakutgifter du har hatt i forbindelse med reklamasjonen.
Ingen varer må returneres til Safa of Norway før du som kunde har fått aksept for returforsendelse sammen med informasjon om selve gjennomføringen.
Reklamasjon på feilvarer
Noen ganger får vi inn ett parti med varer som har en produksjonsfeil. Disse selger vi til en rabattert pris i en egen kategori hvor vi opplyser hva som er feil med produktet. Dersom du kjøper produkter fra vår feilvare kategori gjør vi oppmerksom på at det ikke er mulig å reklamere på problemer tilknyttet feilen som det opplyses om på produktet.
Refundering / tilbakebetaling