Frakt og returinformasjon

Fraktinformasjon

Safa har gleden av å tilby gratis frakt innad i hele Norge på alle ordrer over 699 kr. i ordresum, uansett hvor i landet du bor. Fra 699 kr. i ordresum og lavere, er det en standard fraktpris på 79 kr. som gjelder.

 

Kunder i Europa og videre utover i verden

Ønsker du å handle i nettbutikken vår og få det tilsendt utenfor Norges grenser? Ta kontakt med oss på e-post: kundeservice@safa.no og så hjelper vi deg mer enn gjerne.

 

Kunder på Svalbard

Posten har innført et eget pristillegg på 230 kr. ekskl. mva på alle pakker som blir sendt til og fra Svalbard. Derfor blir hver ordre som sendes dit belastet med dette tillegget.

 

Leveringstid og annen informasjon

Vi forsøker alltid å pakke og sende bestillingen din så snart som mulig, og standard leveringstid i Norge er mellom 2-5 virkedager. Dette kan variere noe avhengig av bestillingens leveringsadresse og størrelse, og eventuelle perioder med stor pågangstid eller andre situasjoner som vi ikke kan styre over.

Safa har transportavtale med PostNord på alle leveranser fra nettbutikken, og alle våre pakker sendes ut med sporingsinformasjon slik at du enkelt kan følge pakken din. Ved forsinkelser av din forsendelse vil vi gi deg beskjed så snart denne informasjonen er tilgjengelig. Om du laster ned PostNord sin egen app, vil sporingsinformasjon til pakken din bli tilgjengelig så snart den er hentet av PostNord fra vårt lager. Så ønsker du raskest mulig informasjon om hvor pakken din befinner seg, så anbefaler vi å laste ned appen.

Normalt sett vil pakker som sendes fra oss som veier under 2 kg. bli sendt som "Pakke i postkassen". Det betyr at så lenge du har plass i postkassen din når pakken kommer, så vil den bli levert direkte i din postkasse. Pakker som er over 2 kg., eventuelt pakker som ikke får plass i postkassen din, vil sendes til ditt nærmeste postkontor / post i butikk. Ønsker du pakken tilsendt til post i butikk med en gang, ber vi om at du tar kontakt med oss på kundeservice@safa.no.


Retur, bytte og reklamasjon

Hos Safa har du 14 dagers returrett, og returen er enkel og gratis innenfor disse 14 dagene. De 14 dagene starter fra den dagen som pakken er levert i din postkasse/post i butikk. En forutsetning for at du skal få gratis retur er at du benytter vår returordning med PostNordFor å benytte vår returordning, gjør du følgende:

  • Send en e-post til kundeservice@safa.no eller en melding til vår Facebookside Safa of Norway og be om returlapp.
  • Du vil da få videre informasjon om hvordan returen gjennomføres.
  • Pakk produktene godt inn slik at de er beskyttet, og send tilbake til oss med returlappen du har fått tildelt.

Returretten gjelder ikke i følgende tilfeller:

  • Produkter som har vært prøvd på kroppen og dermed av helse- eller hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt, som undertøy og annet kroppsnært tøy.
  • Produkter som ikke leveres tilbake i samme stand.
  • Produktene skal også være ubrukt og i original emballasje med merkelappene på.

Det er viktig at du benytter deg av PostNord som retur-selskap, da det er PostNord vi har avtale med ang. frakt og retur. Hvis du benytter et annet selskap må du selv stå for returkostnaden, da vi dessverre ikke har mulighet til å følge opp dette. Returer i postoppkrav vil ikke bli hentet, og vil dermed ikke bli behandlet. Etter at vi mottar retursendingen, blir den behandlet innen 7 virkedager. 

Produkter som er kjøpt med rabatt i en kampanjeperiode, kan returneres for tilbakebetaling, men ikke byttes.

Bytting av produkter

Hvis du ønsker å bytte ett eller flere mottatte produkt til en ny størrelse eller farge, tar du kontakt med oss og informerer om hva du ønsker å returnere og hva du ønsker å bytte til. Videre vil du få tilgang til en returlapp som du kan benytte deg av. Når vi mottar returen sjekker vi den i henhold til våre krav for retur nevnt i punktene ovenfor. Blir returen godkjent sender vi ut nytt produkt snarest mulig.

Reklamasjon

Du har reklamasjonsrett for en skadet eller mangelfull vare, under forutsetning av at varen var mangefull eller skadet ved levering. Vi oppfordrer deg til å reklamere så raskt som mulig etter at feilen og/eller mangelen oppdages. Dersom vi godkjenner reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til i første rekke å reparere varen. Hvis ikke dette er mulig, sender vi selvfølgelig en ny vare. Skulle en eventuell ny vare vise seg å være utsolgt, betaler vi tilbake kjøpssummen og eventuelle frakutgifter du har hatt i forbindelse med reklamasjonen.

Ingen varer må returneres til Safa of Norway før du som kunde har fått aksept for returforsendelse sammen med informasjon om selve gjennomføringen.

Refundering / tilbakebetaling

Når vi har fått varen i retur og konstatert at den er ok og ikke skadet, vil pengene bli refundert tilbake til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for kortbetaling er det normalt 3-5 virkedager og for Klarna er det normalt 5-15 virkedager, med forbehold om at dette er forhold som Safa har ikke kontroll over utover at vi gir refusjonstillatelse til kortselskap / Klarna. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet hos Safa.

 

Angrerett

Hos Safa har du 14 dagers angrerett på alle kjøp. Angreretten gjelder ikke i følgende tilfeller:

  • Produkter som av helse- eller hygienemessige årsaker ikke kan selges på nytt, som undertøy, sokker og annet kroppsnært tøy.
  • Produkter som ikke leveres tilbake i samme stand.

Angrerettet betinger at det er gitt beskjed til Safa innen 14 dager etter at varen(e) er mottatt.

Rent praktisk gjør du følgende:

Ta kontakt med vår kundeserviceavdeling på en av to måter:

Forøvrig gjelder øvrige bestemmelser slik de fremkommer i Angrerettloven.

 

Kundeservice

Skulle du være i tvil om noe av det som står ovenfor eller bare lurer på noe, er vår kundeserviceavdeling alltid behjelpelig. Ta kontakt med oss på e-post: kundeservice@safa.no, ring: 56 58 98 01 eller send oss en melding på vår Facebookside Safa Of Norway, og så hjelper vi deg så snart som mulig.

 

Close